Копенхаген и мојот сон полека стана реалност :)



Топло време .Над 40 степени го топеа асфалтот на Скопските улици , а јас во мојот куфер пакувам џемперчиња и тенки јакнички. Пакувам и позитивна енергија и многу насмевки во мојот куфер,  а секако и по некое поклонче за организаторите што таму ме чекаа.
Каде таму?? Па секако Данска , Копенхаген , мојот вечен сон .
Слетавме со Стефан , моето другарче од Скопје , на аеродром во Шведска , фативме автобус и за неполни 45 минути веќе бевме таму.
Иииии , забавата почна .
Весели и растрчани лица насекаде припремаа јадење за новодојдените патници . На другиот дел веќе некои појадува , се запознаваа. Уффф колку убаво чувство , во соба со 30 лица познато ми беше само едно . Но непознати си останавме не за долго. Сега во Данска и во цела Европа имам повеќе од 50 другарчиња само од тој курс.
Размисли , дизајнира и делувај - беше слоганот кој ме водеше низ 18те дена поминати таму.

Наш домаќин беше факултетот Danmarks Tekniske Universitet - DTU , чиј професор се грижеше да курсот биде на високо академско ниво , да ги пробуди во нас заборавените креативни клетки и да направи од сите нас идни дизајнери. Не го велам ова само онака , не е ова реченица празна , напротив и јас се разбудив таму.

Во мојата глава остана Данска државата каде дизајнот е секаде на прво место. Научив многу работи меѓу кои дека Данска ќе биде изборот за мојте мастер студии. Пасијата кон ова место и ден денес трае , ме носи и ме тера да размислувам , дизајнирам и делувам!
Покрај преубавите лекции и тимска работа во изработката на проект - дизајнирање на футуристичка библиотека во Копенхаген , се сврзав многу и со луѓето таму.
БЕСТовци до крај! Тоа ми е коментарот после тој настан. Позитивни , насмеани , одговорни и дружељубиви 24/7 иако скандинавските земји не се познати како топол народ.
Но во БЕСТ нема ладен народ.

И покрај тоа што не беа толку многу бројни, еден БЕСТовец работеше како тројца/четворица . Нивната мотивација и нивната желба нас да ни е најдобро можно , сега е и моја мотивација за сите гости од Европа што доаѓаат кај нас.

Покрај лекциите секоја вечер имавме по некоја тематска забава , со цел да ни ја доближат нивната култура до нас. Имавме традиционален Дански божиќ каде не нагостија небаре отидовме на курс во Србија - со прасечко :) . Учевме како се прави традиционална данска торта за божиќ , како го слават и кои пијалоци и храна ги служат. Не носеа на журки во градот , студентски журки во студентски дом , разгледи низ градот итн.
Најнезаборавното доживување ми беше што успеаа да ни покријат и карти за забавниот парк Тиволи , најстариот од својот вид во Европа. Се изнагледав чуда и чудесии , се изнавозев на најстрашните ролеркостери , вртелешки , free falls...Поминавме преубав ден таму , сончево време и 20тина степени , пријатни за сечија душа.

Исто така не носеа на посета на Христијанија , место во градот во кое не владее Данскиот закон . Одма помислуваме див запад , но ќе ви ги прекратам фантазиите и ќе ви кажам дека тоа е единствениот слободен мал град , каде жителите прават што сакаат, градат куќи каде сакаат , ги дизајнираат каде сакаат и се однесуваат како сакаат и еден на друг не пречат. Но тука владее некој поинаков закон меѓу нив. Едноставно зборовите се премногу суви да ви опишам колку живописна е таа мала населба покрај преубавото данско езеро.

И да , прв пат пробавме кајакарење во ладни води. Да бев Скопје ќе си речев , ех кајакарење има и на Матка, ама немаше да помислам да го правам тоа на 10тина степени. Лудо и незаборавно. Игравме фудбал со кајак и толку уживав што температурата на водата беше моја последна грижа.
И гледам дека тешко ќе задржам нечие внимание ако продолжам да пишувам што се не видов. Музеите на рипли верувале или не, музеј на гинисовата книга на рекорди, познати споменици , скулптури , архитектноски дела ...
Топло ви препорачувам да аплицирате , затоа што доживување какво што имав јас во Данска можете да добиете со БЕСТ Скопје. Мене ова лето ми беше повредно од било кое друго и се надевам дека наредното ќе биде и уште поегзотично и ќе посетам исто волку привлечна дестинација.
Ве гушкам и ви ја пуштам мојата среќа да биде среќни избраници на курс некаде низ Европа.

Наталија Најдова










No comments: